У Шумарској школи у Краљеву 16.10.2024. године организован је информативни дан о програму Ерасмус плус, са циљем да се директори и други представници основних и средњих школа ближе упознају са самим програмом, са предностима које нуди школама, наставницима и ученицима, и на сам допринос који програм има на унапређење образовног система Републике Србије.
На информативном дану представници Ерасмус плус и Темпус фондације указано је и на сам процес конкурисања и на услове које школе морају да испуне како би ушле у програм Еразмуса. Овај програм је највећи у Европској унији, а области пројеката које су у фокусу школама су образовање, спорт и млади. Партнерства се остварују са школама партнерима које су углавном чланице Европске уније, или придружене чланице, као што је Србија.
Осим обраћања државног секретара, Јасмина Хоџића, и представница Ерасмуса које су учесницима приближиле врсте и начине конкурисања за пројекте мобилности, партнерстава и сарадње, на инфо дану се представила и Пољопривредно хемијска школа ,,Др Ђорђе Радић“ из Краљева, као школа са највише и најбоље оцењених Ерасмус пројеката у Рашком округу.
Наставница Биљана Миливојевић и педагошкиња Александра Јованкин Алексић представиле су своја искуства током последњих шест година, за које су реализовали четири пројеката из области мобилности наставника, али и партнерстава са разменом ученика. Од 2018. године унапређивали су васпитни и образовни рад, посматрајући и примењујући примере добре праксе из Турске, Немачке, Италије, Словеније, Шпаније. Пољопривредно-хемијска школа је, осим посета и праћења свих школских процеса, у два наврата организовала у школи посете страних партнера и организовала програм и наставу за ученике страних школа.
Ерасмус плус пројекти су сјајна прилика за стицање искустава ван зидова школе, и за наставнике и за ученике. Кроз примере добре праксе које су пратили, наставници Пољопривредно-хемијске школе су након пројекта унапредили многе аспекте рада, од школских стратешких докумената, Европског развојног плана, до стварања основе за учешће у променама програма нових образовних профила. Реализоване су нове наставне и ваннаставне активности и остварена нова партнерства на локалном, националном и међународном нивоу. За ученике, овакви пројекти су прилика да развијају своје вештине у другачијим околностима, а посебно истичемо интеркултуралну компоненту, разбијање стереотипа и умрежавање са ученицима других земаља.
Александра Јованкин Алексић, педагошкиња